読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

歩く湿度計あっくんのブログ

オンライン英会話、投資、映画、そして本の読書感想・・・などなど。気ままに記事にしていきます。

英会話 × イーフレンド × coat,tights,dress,skirt,scarf

20150812_e-friend_teacher.png

 

イーフレンドのカランメソッドを受けました。

合計13回目のレッスンです。

 

【かわいい先生】

とてもかわいい先生でした。

 

私も男なので、かわいい先生だと

正直やる気が出てしまうのは仕方ないですよね(笑)

 

もちろん、発音も良く、明るい先生でした。

楽しい雰囲気作りをしてくれました。

 

【カランメソッド】

前回の復習からレッスンを始めてくれました。

 

今までの先生はさらっと

「どこまでしたか覚えてる?」

ぐらいだったのでとてもありがたかったです。

 

何度も何度も間違えたところは

出来るまでしてくれました。

 

こういう先生に当たると嬉しいです。

 

同じ先生で二度目も受けたいと思うのですが

なかなか予約取ることが出来いので、

レッスン始まるまで分からないんですよね。

 

カランメソッド自体にはだんだんと慣れてきました。

 

【今日の文法・単語】

[単語]

coat

tights

dress

skirt

scarf

blouse

pullover

pocket

handkerchief

how many

going to

Europe

Asia

taly

France

India

 

[テキスト]

Question: What's this?

Answer: lt's a coat, dress etc.

 

Question: How many pictures are there on these walk?

Answer: There are 3 pictures on these walls

 

Question: How many clocks are there in this room?

Answer: There are two clocks in this room .

 

Question: How many teachers are there in this room?

Answer: There's one teacher in this room

 

Question: How many chairs are there in this room?

Answer: There is one chair in this room.

 

Question: What am I doing?

Answer: You're going to the door

 

Question: What am I doing?

Answer: You're going to the window

 

Question: What am I doing?

Answer: You're going to the wall

 

Question: Am I going to the door?

Answer: No, you aren't going to the door; you're going to the window

 

Question: Is Greece ¡n Asia?

Answer: No, Greece isn't in Asia; it's in Europe

 

Question: Is India in Europe?

Answer: No, India isn't in Europe; it's in Asia

 

Question: Are France and Italy in Asia?

Answer: No, France and Italy aren't in Asia; they're n Europe

 

【まとめ】

先生の数がイーフレンドはまだまだ

少ないと思います。

 

けれど、その少ない先生の

ほとんどがすばらしい先生ばかりなので

有料会員になってよかったと思っています。

 

お盆休みに入りましたが、

さぼらず毎日レッスンをこなせるよう

頑張ります。

 

最後まで読んで頂き、ありがとうございます