歩く湿度計あっくんのブログ

オンライン英会話、投資、映画、そして本の読書感想・・・などなど。気ままに記事にしていきます。

英会話 × イーフレンド × Which is the thirteenth letter of the alphabet?

20150815_e-friend_teacher.png

 

イーフレンドのカランメソッドを受けました。

合計15回目のレッスンです。

 

【これ以上ないくらいに・・・】

早口な先生でした。

しかし、聞き取ることは少し出来ました。

 

ほんの少しですが。

それにしても、あれだけ早口でよく話せるなと思いました。

 

フィリピン人は子供の頃から英語を話す

勉強をしている聞いたことがありますが、

これだけ違うのでしょうか?

 

【余談】

完全に余談ですが、私のことを学生と間違われました。

若く見えたそうです。

 

恋愛の話にもなりました。

 

【カランメソッド】

カランメソッドはあまりよくありませんでした。

 

問題が分からず、英語に話すことに詰まった時に

ヒントや答えを言われ、最後まで待ってもらえませんでした。

 

あんまり良いレッスンだったと思わなかったです。

 

【今日の文法・単語】

[単語]

last

give

French

German

Italian

English

 

[テキスト]

Which is the thirteenth letter of the alphabet?

Answer: M's the thirteenth letter of the alphabet

 

Which is the twentieth letter of the alphabet?

Answer: T's the twentieth letter of the alphabet

 

Which is the twenty-first letter?

Answer: U's the twenty-first letter of the alphabet

 

Which is the twenty-third letter?

Answer: W's the twenty-third letter of the alphabet

 

Which is the twenty-fifth letter?

Answer: Y's the twenty-fifth letter of the alphabet

 

Which's the last letter of the alphabet?

Answer: Z's the last letter of the alphabet

 

Is A the last letter of the alphabet?

Answer: No, A isn't the last letter of the alphabet; it's the first letter of the alphabet

 

What's he/she doing?

Answer: He's/She's giving you the book

 

Take the book, please. Give him/her the book, please. What's he/she doing?

Answer: He's/She's giving him/her the book

 

Are you (French) or (German)?

Answer: No, I'm not (French) or (German); I'm Japanese

 

Am I (Italian) or (French)?

Answer: No, you aren't (Italian) or (French); you're (English)

 

Are the students (German) or (English)?

Answer: The students are English

 

【まとめ】

カランメソッドを教えるのが上手い先生は

イーフレンドに大勢います。

 

しかし、それとは反対に下手な先生も

わずかにいてると思いました。

 

先生のペースになってしまい、不完全燃焼というところでした。

 

先生の当たり外れはありますが、

英語のスキルが上がるようイーフレンドを続けて頑張ります。

 

最後まで読んで頂き、ありがとうございます