読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

歩く湿度計あっくんのブログ

オンライン英会話、投資、映画、そして本の読書感想・・・などなど。気ままに記事にしていきます。

英会話 × イーフレンド × anybody × 動画なしのオンライン英会話ってこんなに辛いの??

【先生のプロフィール】

e-friend_teacher_Elvie.png

 

【先生の紹介動画】

オンライン英会話スクール講師Elvie (エルビー)

 

イーフレンドのカランメソッドを受けました。

合計46回目のレッスンです。

 

【動画なしのレッスンはちと辛い】

今回はカランメソッド中心のレッスンとなりました。

 

そのため、雑談も短かったです。

また、Skypeの調子が悪いのか、動画を使っての

通話は出来ませんでした。

 

動画なしだったので、意思疎通がかなり難しかったです。

 

【カランメソッド】

カランメソッドの間も動画なしのレッスンとなりました。

 

今まで、動画なしのレッスンがなかったため、

かなり難しく感じました。

 

顔を見ることが出来ないので、話すタイミング

が分からず詰まることもありました。

 

カランメソッドの内容自体は、

今回も"anybody"と"somebody"をしました。

 

問題数は豊富で、頭にしっかりと叩き込まれました。

 

これをいかに忘れず、雑談とかの間でも応用して使えたらと思います。

 

【今日の文法・単語】

[単語]

anybody

somebody

non-specific

not anybody

who

specific

Mrs Brown

Mr Smith etc.

nobody

corridor

nobody

walk

 

[構文]

- Q: What do the words "anybody" and "somebody" mean?

- A: The words "anybody" and "somebody" mean "non-specific"

 

- Q: What's the difference between "anybody" and "somebody"?

- A: The difference between "anybody" and "somebody" is that we use "anybody" in questions and negative sentences, whereas we use "somebody" in positive sentences.

 

- Q: Is there anybody in this room?

- A: Yes, there's somebody in this room.

 

- Q: Is there anybody speaking to you?

- A: Yes, there's somebody speaking to me.

 

- Q: Is there anybody sitting there on that chair?

- A: Yes, there's somebody sitting there on that chair.

 

- Q: Is there anybody sitting on the floor?

- A: No, there isn't anybody sitting on the floor.

 

- Q: Is there anybody in this room wearing a hat?

- A: No, there isn't anybody in this room wearing a hat.

 

- Q: Is there anybody in the corridor?

- A: No, there isn't anybody in the corridor.

 

- Q: Who's speaking English in this room?

- A: We're speaking English in this room.

 

- Q: Who's speaking (French) in this room?

- A: Nobody's speaking (French) in this room.

 

- Q: Who's wearing clothes in this room?

- A: We're wearing clothes in this room.

 

- Q: Who's wearing a hat in this room?

- A: Nobody's wearing a hat in this room.

 

- Q: Who's giving you an English lesson?

- A: You're giving me an English lesson.

 

- Q: Who's in the corridor?

- A: Nobody's in the corridor.

 

- Q: What am I doing?

- A: You're walking.

 

- Q: Where am I walking to?

- A: You're walking to the window.

 

- Q: Do you like walking?

- A: Yes, I like walking

 

- Q: Does he/she like walking?

- A: Yes, he/she likes walking.

 

【まとめ】

今回のレッスンはかなりのスピードで前へ進みました。

 

カランメソッドは充実したレッスンだったと思います。

 

しかし、動画なしのレッスンは本当に

やりづらいです。

 

Skypeやネットの調子に依存してしまうので、

仕方ないのでしょうが、次はきちんとした

レッスンをしたいと思いました。

 

Thank you for reading until the end!!