読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

歩く湿度計あっくんのブログ

オンライン英会話、投資、映画、そして本の読書感想・・・などなど。気ままに記事にしていきます。

英会話 × イーフレンド × Mr Brown × 笑いのあるレッスンは面白い!!

英語

【先生のプロフィール】

e-friend_teacher_Gabriel.png

 

【先生の紹介動画】

Teacher Gabriel

 

イーフレンドのカランメソッドを受けました。

合計47回目のレッスンです。

 

【落ち着いていている先生と思いきや】

Gabriel先生は何回目かのレッスンでした。

 

前までのレッスンはテキストに沿ったレッスンで、

型にはまったレッスンでした。

 

それに比べて今回はとても明るさが見えて

話やすいと感じました。

 

また、Gabriel先生のレッスンを受けたいと思いました。

 

【カランメソッド】

高速で英語をカランメソッドをという感じではありませんでした。

 

一回一回ゆっくりとテキストをこなしていくスタイルで

レッスンは進みました。

 

記憶に残るレッスンになったと思います。

 

【今日の文法・単語】

[単語]

Mr Brown's

stand up

sit down

up

down

cannot- can't

quarter

 

[構文]

- Q: Is this Mr Brown's dress?

- A: No, it isn't Mr Brown's dress; it's Mrs Brown's dress.

 

- Q: Is this Mr Brown's shirt?

- A: Yes, it's Mr Brown's shirt.

 

- Q: Is this Mr Brown's arm?

- A: No, it isn't Mr Brown's arm; it's Mrs Brown's arm.

 

- Q: Is this Mr Smith's ear?

- A: No, it isn't Mr Smith's ear; it's Mr Brown's ear.

 

- Q: What's my right hand doing?

- A: Your right hand's moving up and down.

 

- Q: What am I doing?

- A: You're sitting down.

 

- Q: What am I doing?

- A: You're standing up.

 

- Q: Do you sit down after the lesson?

- A: No, I don't sit down after the lesson; I stand up after the lesson.

 

- Q: What's the negative of can"?

- A: The negative of "can" is cannot".

 

- Q: What's the contraction of "cannot"?

- A: The contraction of "cannot" is "can't".

 

- Q: Can you speak (Chinese)?

- A: No, I can't speak (Chinese).

 

- Q: Can you put the table into your pocket?

- A: No, I can't put the table into my pocket.

 

- Q: Can you touch the ceiling?

- A: No, I can't touch the ceiling.

 

- Q: How much is a quarter of forty?

- A: Ten is a quarter of forty.

 

- Q: How much is a quarter of a thousand?

- A: 250 is a quarter of a thousand.

 

- Q: What's a quarter of ten?

- A: Two-and-a-half is a quarter of ten.

 

- Q: What's a quarter of five?

- A: One-and-a-quarter is a quarter of five.

 

【まとめ】

なかなか思った時間帯のレッスンが取ることが出来ません。

 

私も働いているため、平日は早朝、夜と

受けることの出来る時間は限られています。

 

もっと先生の数を増やして欲しいです。

 

お願いします、イーフレンドさん(笑)

 

Thank you for reading until the end!!